Polskie reklamy wizualne to profesjonalna reklama !
Czy reklamy wykonane przez polską agencję reklamową mogą być typowo polskie ?
Zdjęcie pochodzi ze zbioru fotografii, umieszczonego na stronie społecznościowej Café Hreyfill
Czy polskie reklamy są wyjątkowe i profesjonalne w skali światowej ?
Polskie reklamy są uniwersalne
Polskie reklamy nie są lepsze lub gorsze od reklamy wykonywanej na całym świecie. Nie są też relatywnie tańsze albo droższe.
Zapewne są one specyficzne na swój indywidualny sposób.
Polska reklama tak jak każda inna, wykonana za granicą jest przesiąknięta różnymi cechami związanymi z tradycją i kulturą.
Tak jak każda inna reklama — bierze swój początek i funkcjonuje we wzajemnej relacji z różnorodnymi wpływami.
Bogactwo zwyczajów, odrębne wpływy kulturowe, w mniejszym bądź większym stopniu decydują o ostatecznym kształcie formuły.
Choćby sam zamiar tworzenia reklamy lub innego komunikatu był u podłoża bardzo wyrazisty, tak w efekcie jest wypadkową wielu innych zapożyczeń.
Nie można postawić tezy o czysto polskim charakterze reklamy, a również nie można oczekiwać, żeby była skierowana wyłącznie do polskiego odbiorcy.
Polską reklamę tworzą nie tylko polskie agencje reklamowe na potrzeby lokalne.
Tworzą ją też Polacy za granicami państwa, a także obcokrajowcy zatrudnieni w polskich agencjach reklamowych.
Reklamy nie obowiązują granice wytyczone przez urzędników, a jedynie normy określane przez wybrane grupy odbiorców.
Można przyjąć, że w ten sposób powstaje fusion marketing, a czysto polskie reklamy w rzeczywistości nie istnieją.
Identyfikacja firmy
Świat jest wspólną przestrzenią i każdy powinien wnosić do niego swoje wartości, ale też czerpać z innych, udoskonalając je.
Właśnie dlatego, że ludzie są niepowtarzalni i żyją w odmiennych warunkach — tworzą się zróżnicowanie środowiska.
Egzystencja, a właściwie jej jakość popycha ludzi do działania, zmiany miejsca pobytu, założenia nowej firmy.
Motorem do działania wielu ludzi są uciążliwe dysproporcje bytowe, dla wielu innych jest nim ciekawość świata.
Wszystkie te czynniki niezależnie od sytuacji powodują powstanie potrzeby identyfikacji personalnej bądź wyrazistej identyfikacji firmy.
Naturalną rzeczą jest, że większość oczekuje bycia odpowiednio rozpoznawalnym i utożsamianym.
Praktycznie każdy manifestuje swoją odrębność, jednocześnie deklarując jakiś rodzaj przynależności — wskazuje swoje pierwotne korzenie.
W ten sposób tworzy niepowtarzalny, indywidualny rys własnej tożsamości, który, choć ciągle modyfikowany — powinien być sprecyzowany i wyeksponowany.
Zasada ta dotyczy również zwartych grup społecznych, wizerunku firmy, a nawet indywidualnego biznesu.
Identyfikacja firmy może i powinna być realizowana na wiele sposobów.
Jak wygląda reprezentacyjne eleganckie logo, reklama /sprawdź.
Komunikaty wizualne
Odwieczną metodą porozumiewania się ludzi są komunikaty wizualne.
Komunikaty wizualne umocowane we wspólnym systemie rozpoznawania pełnią funkcję informacyjną i porządkującą przestrzeń.
Czynią to za pomocą barwy, kształtu, znaków lub graficznych ciągów logicznych.
Komunikaty wizualne są wszechobecne, a występują w takiej ilości, że nie jest możliwy odbiór wszystkich jednocześnie, a zarazem w sposób świadomy.
W sposób zamierzony lub mimochodem komunikaty wizualne zostają hierarchizowane — tak przez nadawcę, jak również odbiorcę.
Wytwórstwo produkcyjne, usługowe bądź intelektualne — powodują potrzebę wykonania anonsu wspomagającego popyt.
Potrzeba wykonania anonsu pojawia się również, gdy podobieństwa ofertowe i niekontrolowana podaż hamują rozwój działalności.
Taki anons jest właściwie rozumianą promocją, która może być realizowana na wiele różnych sposobów.
Często są to komunikaty wizualne w różnych formach, realizowane równolegle wieloma kanałami dystrybucji.
Komunikaty wizualne przybierają postać znaku graficznego, logo, lub złożonej reklamy wizualnej – jednakowo reklamy zewnętrznej, wewnętrznej, czy medialnej.
Profesjonalna reklama
Profesjonalna reklama nie musi być droga, za to powinna być solidnie przemyślana.
Najlepszą reklamą, jakiej można oczekiwać, jest po prostu skuteczna reklama.
Taka reklama z założenia powinna precyzyjnie, sprawnie i niemal niezauważalnie zapewnić maksymalne korzyści zarówno dla nadawcy, jak i odbiorcy reklamy.
Jedynie reklama o autentycznej wartości może być naprawdę skuteczna.
Wdrożenie takiej reklamy dzięki oparciu o jak najlepsze i oryginalne rozwiązania, we właściwym dla niej środowisku, może zapewnić maksymalny zysk wszystkim stronom.
Reklama powinna być swoistym dowodem tożsamości, a w zasadzie świadczy o reklamodawcy.
Nie powinna być reklamą bezimienną, gdyż taka forma promocji mija się z celem, lub jest od niego zbyt odległa.
Profesjonalna reklama powinna określać przyczynę, cel i skutek działania, dzięki czemu cały proces jest czytelny i dość skutecznie akceptowany.
Reklama z tradycją
Reklamy wykonywane na podstawie czynników, które pozwalają odbiorcy zweryfikować wartość oferty, są odbierane lepiej niż konkurencyjne.
Doświadczenie i system wartości, na którym oparte jest społeczeństwo, powodują, że odbiorca ocenia komunikaty medialne według specyficznego klucza.
Komunikat, jakim jest reklama podlega indywidualnej weryfikacji, która bazuje na powstałych schematach.
Atutami ocenianymi korzystnie są: cena, nowoczesność, przydatność, ale głównymi walorami pozostają solidność i pewność oferty.
Większość odbiorców reklamy potrafi porównać korzyści wynikające z realizacji wiarygodnej oferty, z ryzykiem wynikającym z zaangażowania w przypadkową okazję.
Uzasadnione więc i pomocne jest wykonanie takiej reklamy, aby komunikat nawiązywał do umocowania w tradycji, oraz możliwie odwoływał się do doświadczenia innych odbiorców.
Niewątpliwie trudno jest zawrzeć w jednej reklamie bogactwo treści, którą nadawca chciałby przekazać.
Praktycznie pojedyncza reklama nie jest w stanie zaspokoić potrzeb oferenta, a także nie wpływa znacząco na upodobania i decyzje odbiorcy.
Dopiero pewien ciąg logiczny przekazu reklamowego serwowany w różnorodnych formach, a więc rodzaj przemyślanej kampanii reklamowej — może sprostać temu zadaniu.
Typ reklamy z tradycją tworzony jest od podstaw, nawet gdy historia jest niezwykle krótka i świeża.
Reklama z tradycją musi być oparta w szczególności o znak firmowy — logo (logotyp) i branding firmowy.
Całość dizajnu firmowego może być uzupełniona o całkowicie autorskie pomysły lub bazować na sprawdzonych rozwiązaniach.
Wykonanie reklamy odwołującej się do tradycji narodowej, zwyczajów lokalnego społeczeństwa, lub własnych dokonań jest bezwzględnie korzystne.
Profesjonalne wykonanie takiej reklamy wizualnej jest jednak niezmiernie trudne i obarczone ryzykiem subiektywnej oceny.
Reklama w czasie rzeczywistym
Zdecydowanie łatwiejszym w realizacji zadaniem jest marketing w czasie rzeczywistym.
Idealną sytuacją jest możliwość bezpośredniego przedstawienia oferty reklamowej.
Jednak takie możliwości nie zdarzają się zbyt często, są trudne w realizacji, oraz kosztowne.
Z pomocą przychodzą nowe technologie, cyfryzacja, oraz media społecznościowe.
To właśnie dzięki nim można w sposób niezwykle precyzyjny komunikować się z potencjalnym odbiorcą komunikatu reklamowego.
Dobrze przemyślany kontent wraz z oprawą wizualną może być szeroko i dość swobodnie rozpowszechniany w mediach.
Pełną gamę narzędzi oferują agencje reklamowe, ale działania marketingowe w wybranych mediach wykonywane są przez firmy samodzielnie.
W wielu przypadkach jest to całkowicie wskazane i uzasadnione.
Działania marketingowe w czasie rzeczywistym na Twitterze, Instagramie, Facebooku, oraz na blogach branżowych nie sprawiają większych problemów.
Reklama kontekstowa, wydarzenia, komentarze i opinie umożliwiają komunikację zwrotną, której tak brakuje w reklamie statycznej.
Właśnie taki rodzaj marketingu pozwala na stworzenie wiarygodnej przestrzeni autorskiej.
Reklama w czasie rzeczywistym pozwala na udokumentowanie tradycji i umożliwia jej weryfikację.
Polskie reklamy w Polsce i za granicą
Czy polskie reklamy są profesjonalną reklamą ?
Tak postawiona kwestia służy lepszemu zrozumieniu roli agencji reklamowej w tworzeniu reklamy wizualnej lub medialnej w nieznanym środowisku.
Kwestia ta odnosi się zarówno do reguł uznawanych za granicą, jak i specyfiki potrzeb konsumenckich.
Nasza agencja reklamowa dzięki codziennej kreacji i produkcji reklamy wizualnej ma możliwość bezpośredniej obserwacji mechanizmów marketingu.
Dzięki aktywnemu uczestnictwu w wirtualnej wymianie informacji nasza agencja reklamowa ma możliwość działania, nie tylko na rynku krajowym, ale też za granicą.
Przykładem reklamy bez granic niech będą dwie firmy aktualnie obsługiwane przez naszą agencję reklamową.
Jedną z nich jest polska firma działająca za granicą, w stolicy Islandii — Reykjaviku.
Drugą firmą jest firma z gruzińskimi korzeniami, działająca w naszym rodzinnym mieście — Mińsku Mazowieckim.
Obydwie firmy dużą wagę przykładają do tradycji, a także rozumieją konieczność podejmowania działań marketingowych, w tym reklamy wizualnej.
Z przyczyn technicznych zdecydowaliśmy o umieszczeniu szczegółów na odrębnej stronie, czyli w kolejnym artykule naszej witryny.
⇓
Infografika: Cafe Hreyfill na Facebooku
Fotografia: Piekarnia Gruzinka na Facebooku
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją oraz opisem > Reklama za granicą
Przy okazji pragniemy zwrócić uwagę na poruszony temat marketingu w czasie rzeczywistym.
Ten artykuł powstał na bazie impulsu z trwającej wciąż relacji z wymienionymi wyżej firmami — jesteśmy w trakcie wykonywania usługi reklamowej. Został wykonany zaledwie pewien etap. Nadal projektujemy logo i szatę graficzną, a więc ogólnie rozumiany branding dla obydwu tych firm oddzielnie.
Nie posiadamy jeszcze kompletu materiałów, wszystkich zdjęć itp. dzięki którym moglibyśmy opublikować w pełni udokumentowany wpis do portfolio.
Dzięki temu uzyskaliśmy pretekst do analizy, która jest obrazowana fotografiami i krótkim opisem, oddzielnie na kolejnej stronie.
Całość zaś w połączeniu z reklamą medialną wpisuje się w sposób działania real time marketingu.
Artykuł ten stanowi więc przykład reklamy internetowej, dostosowanej charakterem do reguły content marketingu.
Tagi: • Polskie reklamy • Profesjonalna reklama • Logo • Identyfikacja firmy • Reklama za granicą
Opis artykułu:
Polskie reklamy, profesjonalna reklama za granicą wykonana przez agencję reklamową zgodnie z tradycją firmy. Identyfikacja firmy, komunikaty wizualne, logo, branding firmowy